TRAININGSAANBOD

Bij Personal Swimming kun je terecht voor het aanleren of verbeteren van je zwemtechniek. Dit doen we door middel van verschillende lessen, cursussen en trainingen. Bekijk hieronder een overzicht van al ons trainingsaanbod opgedeeld in verschillende zwemniveau’s.

Wat voor type zwemmer ben jij?

BEGINNERS

Allereerst: wat goed dat je het zwembad (weer) in wilt duiken! Voor je het weet glij je als een vis door het water en ben je het zwembad niet meer uit te slaan, wacht maar af. Speciaal voor jou hebben we een aantal lessen ontwikkeld, zodat je went aan het water en aan de technische bewegingen.

Borstcrawl Introductielessen

Tijdens de twee trainingen van de Borstcrawl Introductielessen gaan we samen met jou aan de slag met het aanleren van de eerste stappen van de borstcrawl. De allereerste stap is het comfortabel worden in het water. Stap twee is omgaan met de iets andere ademhaling die een borstcrawl vereist. Het grote doel van de Introductielessen is het zwemmen van één baan (25m) borstcrawl. Hierna kun je doorgaan met de Borstcrawlcursus.

Privéles en Small Group Training

Met onze Personal Training ga je één-op-één aan de slag met je coach. Je werkt aan je eigen focus- en verbeterpunten. Dit kan uiteenlopen van het aanleren van de schoolslag tot het perfectioneren van de borstcrawl.

Video Analyse

De Video Analyse van Personal Swimming staat in het teken van jouw zwemtechniek. We gaan zowel onder- als boven water video-opnames maken en bekijken deze direct tijdens de training. Na afloop krijg je een uitgebreid document met daarin jouw persoonlijke tips en focuspunten, aangevuld met handige techniekoefeningen.

Schoolslagcursus

Schoolslag kan op veel verschillende manieren worden gezwommen. Helaas is de manier waarop we de schoolslag in Nederland leren niet de meest efficiënte manier van voortbewegen. Hoe dan wel? Dat leer je in deze vierweekse cursus.

BANENZWEMMER

Je bent al regelmatig in het zwembad te vinden. Je draait je hand niet om voor een aantal banen schoolslag achter elkaar, of zelfs een baantje borstcrawl! Het is tijd voor de volgende stap: efficiënt door het water, borstcrawl leren! Of leer het keerpunt, de fijne kneepjes van de schoolslag of sluit je aan bij de Conditie Training.

Borstcrawl Introductielessen

Tijdens de twee trainingen van de Borstcrawl Introductielessen gaan we samen met jou aan de slag met het aanleren van de eerste stappen van de borstcrawl. De allereerste stap is het comfortabel worden in het water. Stap twee is omgaan met de iets andere ademhaling die een borstcrawl vereist. Het grote doel van de Introductielessen is het zwemmen van één baan (25m) borstcrawl. Hierna kun je doorgaan met de Borstcrawlcursus.

Borstcrawlcursus

Tijdens de Borstcrawlcursus leer je in 8 weken alles over de techniek van de borstcrawl. Elke week volg je een les van 60 minuten waarin alle facetten van de borstcrawl worden uitgelegd, gedemonstreerd en geoefend door middel van verschillende oefeningen. Zo wordt er gewerkt aan de ligging in het water, de beenslag, de ademhaling en de armtechniek. Maar ook aan bijvoorbeeld de timing van het armritme, de glij- en de uitduwfase.

Privéles en Small Group Training

Met onze Personal Training ga je één-op-één aan de slag met je coach. Je werkt aan je eigen focus- en verbeterpunten. Dit kan uiteenlopen van het aanleren van de schoolslag tot het perfectioneren van de borstcrawl.

Video Analyse

De Video Analyse van Personal Swimming staat in het teken van jouw zwemtechniek. We gaan zowel onder- als boven water video-opnames maken en bekijken deze direct tijdens de training. Na afloop krijg je een uitgebreid document met daarin jouw persoonlijke tips en focuspunten, aangevuld met handige techniekoefeningen.

Schoolslagcursus

Schoolslag kan op veel verschillende manieren worden gezwommen. Helaas is de manier waarop we de schoolslag in Nederland leren niet de meest efficiënte manier van voortbewegen. Hoe dan wel? Dat leer je in deze vierweekse cursus.

Keerpuntcursus

Hoewel het keerpunt moeilijk is om uit te voeren, is het wel goed aan te leren. Met de juiste techniek gaat een goed keerpunt bijna vanzelf. De voordelen van het keerpunt zijn er volop. Het is sneller, je blijft beter in je ritme bij langere afstanden en het ziet er ook nog eens heel gaaf uit. In onze 4-weekse keerpuntcursus leer je alles over de juiste techniek van het borstcrawl keerpunt. Je gaat in een kleine groep van maximaal 8 zwemmers aan de slag, voor optimale persoonlijke aandacht.

Conditie Training

Elke week wordt er een verrassende en uitdagende zwemtraining gegeven, die gericht is op het verbeteren van techniek én conditie. Diverse technieksets, interval- en duurtrainingen, maar ook sprintsets en krachtoefeningen maken jou elke week een betere zwemmer. Er wordt niet alleen borstcrawl gezwommen. Per cyclus zijn er ook technieksets voor de schoolslag, rugslag, vlinderslag en het keerpunt. Het beheersen van verschillende technieken maakt jou een completere zwemmer en het heeft een gunstig effect op de borstcrawlslag.

GEOEFEND ZWEMMER

Honderden meters zwem je al achter elkaar. Bij de receptie van het zwembad kennen ze je bij de voornaam en je hebt een favoriet kluisje. En toen merkte je dat je niet meer zo snel vooruit ging als in het begin. Kom bij ons trainen en verbeter je op verschillende zwem vlakken!

Borstcrawlcursus

Tijdens de Borstcrawlcursus leer je in 8 weken alles over de techniek van de borstcrawl. Elke week volg je een les van 60 minuten waarin alle facetten van de borstcrawl worden uitgelegd, gedemonstreerd en geoefend door middel van verschillende oefeningen. Zo wordt er gewerkt aan de ligging in het water, de beenslag, de ademhaling en de armtechniek. Maar ook aan bijvoorbeeld de timing van het armritme, de glij- en de uitduwfase.

Privéles en Small Group Training

Met onze Personal Training ga je één-op-één aan de slag met je coach. Je werkt aan je eigen focus- en verbeterpunten. Dit kan uiteenlopen van het aanleren van de schoolslag tot het perfectioneren van de borstcrawl.

Video Analyse

De Video Analyse van Personal Swimming staat in het teken van jouw zwemtechniek. We gaan zowel onder- als boven water video-opnames maken en bekijken deze direct tijdens de training. Na afloop krijg je een uitgebreid document met daarin jouw persoonlijke tips en focuspunten, aangevuld met handige techniekoefeningen.

Kilometercursus

Het zwemmen van lange stukken in borstcrawl kan best lastig zijn, en als dit eenmaal lukt is snelheid maken vaak een moeilijk onderdeel. Met deze elementen gaan we aan slag tijdens de Kilometercursus. Tijdens de zwemtraining van 1 uur, werk je aan techniekverbetering van de borstcrawlslag voor langere afstanden. We doen verschillende techniekoefeningen gericht op het verbeteren van de ademhaling, de ligging en de efficiëntie van de armslag. Juist verbetering van deze elementen zorgt voor energiebesparing en snelheidswinst. Daarnaast wordt er ook gewerkt aan de manier van lange afstanden zwemmen. Slagritme en lengte, maar ook het leren inschatten, goed aanvoelen en doseren van de zwemsnelheid zijn onderwerpen die aan bod komen.

Keerpuntcursus

Hoewel het keerpunt moeilijk is om uit te voeren, is het wel goed aan te leren. Met de juiste techniek gaat een goed keerpunt bijna vanzelf. De voordelen van het keerpunt zijn er volop. Het is sneller, je blijft beter in je ritme bij langere afstanden en het ziet er ook nog eens heel gaaf uit. In onze 4-weekse keerpuntcursus leer je alles over de juiste techniek van het borstcrawl keerpunt. Je gaat in een kleine groep van maximaal 8 zwemmers aan de slag, voor optimale persoonlijke aandacht.

Vlinderslagcursus

Tijdens onze 4-weekse Vlinderslagcursus leer je alles over de juiste techniek van de vlinderslag. Je gaat in een kleine groep van maximaal 8 zwemmers aan de slag, voor optimale persoonlijke aandacht. Na afloop van iedere training ontvang je per email de techniekoefeningen waar je zelfstandig mee aan de slag kunt gaan.

Borstcrawl Techniek Upgrade Training

In de 4-weekse Borstcrawl Techniek Upgrade Training ga je kort terug naar de basis. De belangrijkste elementen van de slag worden behandeld en er is veel ruimte voor persoonlijke aanwijzingen. In deze cursus is veel aandacht voor de borstcrawl doorhaal. Dit om efficiënter en ook vooral harder te kunnen zwemmen. Het op de juiste manier de armslag inzetten, het stuwvlak onder water vergroten en beter uitduwen zorgt voor een veel effectievere doorhaal.

Conditie Training

Elke week wordt er een verrassende en uitdagende zwemtraining gegeven, die gericht is op het verbeteren van techniek én conditie. Diverse technieksets, interval- en duurtrainingen, maar ook sprintsets en krachtoefeningen maken jou elke week een betere zwemmer. Er wordt niet alleen borstcrawl gezwommen. Per cyclus zijn er ook technieksets voor de schoolslag, rugslag, vlinderslag en het keerpunt. Het beheersen van verschillende technieken maakt jou een completere zwemmer en het heeft een gunstig effect op de borstcrawlslag.

TRIATLETEN EN OPEN WATER ZWEMMERS

Als triatleet of open water zwemmer wil je zo efficiënt mogelijk door het water heen glijden. Dat leren we je door middel van onderstaande cursussen.

Borstcrawlcursus

Tijdens de Borstcrawlcursus leer je in 8 weken alles over de techniek van de borstcrawl. Elke week volg je een les van 60 minuten waarin alle facetten van de borstcrawl worden uitgelegd, gedemonstreerd en geoefend door middel van verschillende oefeningen. Zo wordt er gewerkt aan de ligging in het water, de beenslag, de ademhaling en de armtechniek. Maar ook aan bijvoorbeeld de timing van het armritme, de glij- en de uitduwfase.

Privéles en Small Group Training

Met onze Personal Training ga je één-op-één aan de slag met je coach. Je werkt aan je eigen focus- en verbeterpunten. Dit kan uiteenlopen van het aanleren van de schoolslag tot het perfectioneren van de borstcrawl.

Video Analyse

De Video Analyse van Personal Swimming staat in het teken van jouw zwemtechniek. We gaan zowel onder- als boven water video-opnames maken en bekijken deze direct tijdens de training. Na afloop krijg je een uitgebreid document met daarin jouw persoonlijke tips en focuspunten, aangevuld met handige techniekoefeningen.

Kilometercursus

Het zwemmen van lange stukken in borstcrawl kan best lastig zijn, en als dit eenmaal lukt is snelheid maken vaak een moeilijk onderdeel. Met deze elementen gaan we aan slag tijdens de Kilometercursus. Tijdens de zwemtraining van 1 uur, werk je aan techniekverbetering van de borstcrawlslag voor langere afstanden. We doen verschillende techniekoefeningen gericht op het verbeteren van de ademhaling, de ligging en de efficiëntie van de armslag. Juist verbetering van deze elementen zorgt voor energiebesparing en snelheidswinst. Daarnaast wordt er ook gewerkt aan de manier van lange afstanden zwemmen. Slagritme en lengte, maar ook het leren inschatten, goed aanvoelen en doseren van de zwemsnelheid zijn onderwerpen die aan bod komen.

Keerpuntcursus

Hoewel het keerpunt moeilijk is om uit te voeren, is het wel goed aan te leren. Met de juiste techniek gaat een goed keerpunt bijna vanzelf. De voordelen van het keerpunt zijn er volop. Het is sneller, je blijft beter in je ritme bij langere afstanden en het ziet er ook nog eens heel gaaf uit. In onze 4-weekse keerpuntcursus leer je alles over de juiste techniek van het borstcrawl keerpunt. Je gaat in een kleine groep van maximaal 8 zwemmers aan de slag, voor optimale persoonlijke aandacht.

Borstcrawl Techniek Upgrade Training

In de 4-weekse Borstcrawl Techniek Upgrade Training ga je kort terug naar de basis. De belangrijkste elementen van de slag worden behandeld en er is veel ruimte voor persoonlijke aanwijzingen. In deze cursus is veel aandacht voor de borstcrawl doorhaal. Dit om efficiënter en ook vooral harder te kunnen zwemmen. Het op de juiste manier de armslag inzetten, het stuwvlak onder water vergroten en beter uitduwen zorgt voor een veel effectievere doorhaal.

Conditie Training

Elke week wordt er een verrassende en uitdagende zwemtraining gegeven, die gericht is op het verbeteren van techniek én conditie. Diverse technieksets, interval- en duurtrainingen, maar ook sprintsets en krachtoefeningen maken jou elke week een betere zwemmer. Er wordt niet alleen borstcrawl gezwommen. Per cyclus zijn er ook technieksets voor de schoolslag, rugslag, vlinderslag en het keerpunt. Het beheersen van verschillende technieken maakt jou een completere zwemmer en het heeft een gunstig effect op de borstcrawlslag.

ACTUEEL TRAININGSAANBOD

We starten voortdurend met nieuwe cursussen en trainingen. In onderstaand overzicht zie je in één oogopslag welke lessen je binnenkort kunt volgen.

Cursus Dag Tijd Weken Startdatum Einddatum Niveau Inschrijven
Kilometercursus  Amstelbad Maandag 21.00-22.00 12 weken 31 mei 16 augustus Gevorderd Inschrijven (losse lessen)
Borstcrawl Introductielessen Maandag 19.00-20.00 2 weken 7 juni 14 juni Beginner Inschrijven
Borstcrawl Losse Les: Ademhaling Dinsdag 18.10-19.10 1 training 8 juni Alle niveaus Inschrijven
Borstcrawlcursus Short Edition Dinsdag 19.10-20.10 4 weken 8 juni 29 juni Beginner Inschrijven
Borstcrawlcursus Dinsdag 20.10-21.10 8 weken 8 juni 27 juli Beginner Inschrijven
Borstcrawlcursus Short Edition Woensdag 07.15-08.15 4 weken 9 juni 30 juni Beginner Inschrijven
Borstcrawl Introductielessen Woensdag 20.15-21.15 2 weken 9 juni 16 juni Beginner Inschrijven
Borstcrawlcursus Short Edition Amstelbad Maandag 20.00-21.00 4 weken 14 juni 5 juli Beginner Inschrijven
Borstcrawl Techniek Upgrade Training Dinsdag 18.10-19.10 4 weken 15 juni 6 juli Gevorderd Inschrijven
Keerpuntcursus Woensdag 20.15-21.15 4 weken 23 juni 14 juli Gevorderd Inschrijven
Borstcrawl Losse Les: Rotatie en Ligging Maandag 19.00-20.00 1 training 5 juli Alle niveaus Inschrijven
Borstcrawl Losse Les: Efficiënte Doorhaal Woensdag 07.15-08.15 1 training 7 juli Alle niveaus Inschrijven

AANLEREN OF VERBETEREN?

“Zwemmen is de mooiste sport die er is. Dat kunnen wij, als zwemcoaches, volledig objectief vaststellen. Het mooie van zwemmen is dat je altijd kunt verbeteren. Of je nou beginnend zwemmer bent of meervoudig Iron Man, wij maken samen met jou een trainingsschema waarmee jij een betere zwemmer wordt. Dus ga de uitdaging aan en duik met ons dat water in!”

– Coach Bas van Velthoven

PERSONAL TRAINING

CURSUSSEN

GROUP TRAINING

ZELFSTANDIG TRAINEN


SCHRIJF JE IN VOOR DE MAANDELIJKSE NIEUWSBRIEF

Ontvang elke maand het laatste nieuws en krijg techniekoefeningen, zwemtips, video’s en een zelfstandig trainingsprogramma in je mailbox!

SCHRIJF JE IN

BETER LEREN ZWEMMEN MET OLYMPISCHE TOPZWEMMERS

OVER ONS

Kennis en ervaringen uit het topzwemmen worden gebruikt om je uit te leggen wat de beste zwemtechniek is, waar je verbeterpunten liggen en hoe je deze kunt trainen door middel van verschillende techniekoefeningen. Onze expertise is terug te vinden in alle zwemslagen, zowel technisch als conditioneel. Of specifieker, hoe je jezelf kunt voorbereiden op een triatlon of zwemmen in het open water. De coaches van Personal Swimming gaan graag met jou aan de slag in het Sloterparkbad in Amsterdam!

Coaches Personal Swimming
Lees meer over ons